En blogg om det som gjør hverdagen uvanlig og spesiell: familie, venner, interiør, hage og natur. Masse tull og fjas, litt alvor.
Håper du trives, og legg gjerne igjen et spor etter deg.

mandag 5. mars 2012

Hageplanlegging

Jeg er i full gang med hageplanlegging, som vanlig på denne tiden. Hagen vår bærer dessverre preg av at vi har og holder på å pusse opp huset. Har klaget på hagen tidligere, og disse bildene er bevis på at det faktisk er så gale som jeg sier. Muligens verre, faktisk.


Dette er det som møter gjester. Campingvognen bruker vi som lagringsplass. Jeg vet den er helt nødvendig nå, men hater den. Hengeren er lånt, blir brukt til alt og jeg vet ikke hvordan vi skulle får dette til uten den, men jeg hater den også. (ikke like mye)

Ellers er det hauger med stein, stabler med ved, byggematrialer, leker, sykler, akebrett osv


Mye ved, som må kappes. Fallmatter som skal plasseres etterhvert, og mye artige greier som kommer fra byggeprosessen.


Pent, ikke sant?


Terrassen fikk vi ferdig i august (er ikke ferdig skrudd enda) Her med alt av vinterens rot.


Bakhagen, legg merke til den lekre æææm... plenen?


Her er planen grønnsakshage i kasser og en pent beplantet fjellknaus.
Vi har langt igjen enda.


Her trengs det ny kledning, vi mangler litt av altanen, og det trenger opprydding og "fiksing"


Her er lysthuset. Ikke helt ferdig det heller, men vi fikk brukt det i sommer likevel. Skal gjøres ferdig, males og fikses.


Vi har planene klare. Nå trenger vi "bare" tid, penger og go`værsdager. Kanskje litt ekstra "piff" også.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar