En blogg om det som gjør hverdagen uvanlig og spesiell: familie, venner, interiør, hage og natur. Masse tull og fjas, litt alvor.
Håper du trives, og legg gjerne igjen et spor etter deg.

mandag 2. april 2012

Interiør forstøverapparater...?


Vi bruker en del fortøverapparater her i huset. Sprettloppen har tre stykker, et stasjonert her hjemme, et til skolen og et reiseapparat. Tussalusa og Loppelusa har et stasjonert og et reiseapparat hver. Sprettloppen bruker sitt hver dag til inhalasjon av hypertont saltvann og noen ganger Ventoline. Tussalusa og Loppelusa bruker sine til Ventoline når de er astmadårlig. Loppelusa bruker også saltvann når hun er skikkelig slimete. Apparatene blir MYE brukt.


Egentlig skal liksom apparatene pakkes ned etter bruk, det skjer ikke så ofte. Kanskje muligens når vi skal ha besøk. Ellers så står de framme, akkurat der de ble brukt. Heldigvis kan Tussalusa og Loppelusa bruke det samme stasjonere apparatet.


Det ser likevel som oftes slik ut på favoritt skjenken min. Forstøverapparat i begge ender. Egentlig skal de bare ned i skapet under det store hvite apparatet. Det skjer nesten aldri. Noen ganger er det helt greit å ha det slik. Når de må forstøves hver 3. time, hele døgnet. Da gidder jeg ikke pakke ned mellom hver gang.
Men sånn til vanlig, morgen og kveld forstøving, da skal jeg skjerpe meg og pakke ned. De er jo absolutt ikke spesielt pene å se på. Jeg kunne lakket dem i en kul farge, men tviler på at de blir så bra at jeg vil ha dem framme og hjelpemiddelsentralen hadde vel gjerne ikke blitt helt fornøyd. 


Så...jeg kan vel konkludere med at apparatene ikke kommer til å bli kule, og jeg kan bare belage meg på å måtte pakke dem opp og ned. Lurer på om det er mulig å få tak i: "bort med latskapen" pillere. Eller: "få energi som Loppelusa" pillere. Jeg hadde vert først i køen. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar