En blogg om det som gjør hverdagen uvanlig og spesiell: familie, venner, interiør, hage og natur. Masse tull og fjas, litt alvor.
Håper du trives, og legg gjerne igjen et spor etter deg.

torsdag 31. januar 2013

Stormende


I går hadde vi litt av et vær.
Det regnet og regnet og regnet.
Og det blåste, skikkelig. 
Det blåste så mye at jeg nesten ikke klarte få igjen døren da Bøllis skulle ut en liten tur.
Regnet laget mange og ganske bra oversvømmelser.


På sånne dager er det fint å kose seg inne med litt vårblomster.
Jeg belønnet meg selv med litt sjokolade også.


De minste kom hjem søkk gjennomvåte, og kalde.
Hopping i dammer kan ha noe med saken å gjøre.
Selv var de ganske fornøyd med å "bare" ha hoppet i dammene,
for: mamma, det var mange som badet i dammene!!
Ekstrasett med regntøy og støvler fikk jammen prøvd seg i går :)


Vel hjemme ble de våte små urokråkene plassert under teppe foran ovnen, 
mens mor pent måtte pelle seg på kjøkkenet så de fikk noe varmt i magen.

I dag ble de kledd etter været i går,
3 lag med ull, regntøy, tørrdrakt, snorkel og svømmeføtter.
(kanskje bare 3 lag med ull og regntøy, men i går burde de hatt resten også)
I dag er det sol og mildt ute.
Skikkelig vårvær.
Gjett om jeg får høre DET når de kommer hjem!!






5 kommentarer:

  1. Hihi man blir aldri klok på dette været, DET er ihvertfall helt sikkert;)
    Deilig i dag da, det må nytes!
    Fine dagen til deg vennen;)
    Klem fra Silje Marie!

    SvarSlett
  2. Hei på deg.
    Deilig vær her også i dag, til og med sol :)
    Snakk om store kontraster, i går var det skikkelig gråvær med store nedbørsmengder.
    Vi får nyte det været vi får.., ikke stort annet å gjøre :))
    Ønsker deg en riktig fin fredag, og en glad helg :)
    Smil og klem fra Monica

    SvarSlett
  3. Vanndammer har en magnet på barn tror jeg he he, det var ille vær dere hadde i går.
    Vi har litt av ett spekter på vær fronten her i landet vårt, vi har hatt så nydelig vinter vær noen dager men jeg vet jo at det kommer mer snø og vinter før våren.

    Kos dere, klem fra Marit.

    SvarSlett
  4. Hei og god kveld:)
    For en herlig blogg du har:) Likte så godt måten du forteller på...kjempe artig:)
    Her kan jeg ikke gå glipp av noe, så jeg legger meg til som følger:)
    Må bare si at den bilen i ditt forrige innlegg var jo bare helt fantastisk! At det er mulig!!!

    Takker også for koselig hilsen hos meg, og synes at det er kjempe hyggelig at du har lagt meg til i blogglisten din:)
    Ha en trivelig kveld videre:)
    Klem Camilla

    SvarSlett
  5. Det er nersten som du beskriver min egen barndom. Husker mamma ble sint som ei fele når vi kom hjem søkkvåte for tredje gang på samme dag. Til slutt hadde vi ikke mer klær å gå ut i. Men så er det også herlig når ungene vil og kan være ute. Ønsker deg en riktig god helg, kos deg med dine.

    SvarSlett