En blogg om det som gjør hverdagen uvanlig og spesiell: familie, venner, interiør, hage og natur. Masse tull og fjas, litt alvor.
Håper du trives, og legg gjerne igjen et spor etter deg.

lørdag 13. juli 2013

Det skjeve tårnet i...


kaosvillaen...


Som det meste annet i kaosvillaen så er ikke denne planten helt rett :)
Det er på håret at den holder seg oppe.
Hva planten heter aner jeg selvsagt ikke, som vanlig i kaosland...

Planten ble kastet ut for å få seg en vask, (det regnet skikkelig) få en liten stuss og bli plantet om,
kanskje rettes opp litt også :)


Men...
ting tar tid i kaosvillaen, og planten står der ute enda.
Det har humlene oppdaget, og de liker den virkelig.
Vepsene også.
Det summer som bare det der ute.


Og nå får jeg ikke gjort noe med den, før det kommer regn igjen.
Kan jo ikke forstyrre arbeidsomme humler og veps...






7 kommentarer:

  1. Så stor og flott den er! Det er en Hoya eller porselensblomst som den kalles. Insekter er ville etter de, ja :-)

    Ha en fin dag

    Klem

    SvarSlett
  2. He he jeg synes det er veldig fin på skakke og at den trives hos deg er helt ,,rett,, flott plante og bilder.
    God lørdag fra Marit.

    SvarSlett
  3. Så flott Hoya du har, skikkelig stilig! Har aldri sett en så stor Hoya før, den må trives godt hos deg :)
    Jeg har også en, den er ikke stor, men den blomstrer rikelig.
    Fortsatt god helg :)

    SvarSlett
  4. Et stk prakteksemplar av Hoya Carnosa,- med sin kraftige og søte duft tiltrekker den nok insekt fra fjernt og nær.Tipper den planten må være noen år,så svær som den er?
    Heldige dere er som har sol - nyt dagene!!'
    Toveklem :)

    SvarSlett
  5. Det er helt greit å ha litt kaos, når det er så fint vær. Nyt sommer og knips flere "kaotiske" bilder, som er så fine å se på:-)

    SvarSlett
  6. Flott porselensplante! ja me vert no fort litt vindskeive me og ute i dette veret :D

    klem og god mandagskveld!

    SvarSlett
  7. Er nok en porselensblomst som det sier her. Første gang jeg hørte det latinske navnet, var på "god morgen norge" En gang for "hundre" år siden. BlomsterFinn presenterte den, og jeg syntes navnet var så fint at jeg brukte det som nickname på nett i mange åt etterpå. tror til og med den liker å stå ute litt. Kjempestor og flott plante iallefall.

    SvarSlett