En blogg om det som gjør hverdagen uvanlig og spesiell: familie, venner, interiør, hage og natur. Masse tull og fjas, litt alvor.
Håper du trives, og legg gjerne igjen et spor etter deg.

mandag 27. januar 2014

Blodig sykehusdag


Ny sykehusdag med Herr. Sprettloppe.
Bare en kontroll,
men siden frøken tusselus og lille loppelus er hjemme med feber så ble det litt styr.
Lille loppelus reagerer nok på vaksinen hun fikk fredagen (håper vi)
og frøken tusselus styrer med sin faste febergreie.
Hun har hatt på og av feber i over en uke nå, mest på. 


Kontrollen er fort gjort.
Herr. Sprettloppe er sunn og frisk, men har CF.
Han er mest opptatt av at moren klarte å kutte seg på et blad i haugen av lesestoff, så blodet rant.
Han synes dette er skikkelig morsomt at moren har sånne små uhell
-husker du når fysioterapeuten måtte finne plaster til deg for du kuttet deg og blødde over alt...
-husker du den gangen når...
han og faren koser seg med husker du den gangen når mamma...

Moren synes ikke det er like morsomt.


Papirkutt er vondt og jeg er glad det blør litt,
så viser det ihvertfall :)
Vel hjemme så slenger jeg meg på sofaen, 
jeg skylder på det enorme blodtapet.
Gutta ler, men lar meg ligge.






7 kommentarer:

  1. Åhh så flotte bilder!Den blomsten var jammen fin.er ikke sikker på hva den heter da jeg ikke er en blomsterkjenner(men kan bli)Ja kontroller på sykehus og blodprøver for ikke å snakke om venting kan ta på..er glad dere har det bra og alt er okey:)Her i gården er sønnen på 14 hjemme igjen men denne gangen med forkjølelse..og DET krever stell.så som varm sjokolade og nokke gott!Ja hva gjør viikke forbarna våre.Skulle bare mangle!
    Kos deg på sofaen og håper du har fått plaster på kuttet:)))))
    Selv henger eg med hue og er klar for senga..men det er då litt tidlig ennå.Ha det flott!:))Hilsner Anita.

    SvarSlett
  2. Huff, dere har litt å stri med! Nydelig hawairose du har der :-)

    Ønsker deg en god uke!
    Klem

    SvarSlett
  3. Papirkutt er utrolig vondt, bra de små kan more seg over det=) Høres ut som dere ikke er i toppform for tiden!! God bedring=) Vibeke

    SvarSlett
  4. Godt at humøret er på plass :-)

    SvarSlett
  5. Stilig å pynte med lerk, lykter og lys! Høres ikke så bra ut med feber og mamma som skader seg stygt så blodet renner... Håper de gode gutta tar godt, godt vare på henne! :)

    SvarSlett
  6. Du kan overbringe beskjed til de to kalde og følelsesladet herremennene i diverse størrelser hos deg at å skjære seg på blad er faktisk veeeeldig vondt!!!!Det har nemlig jeg også gjort mang en gang,og det svir VOLDSOMT og burde være god grunn til litt medfølelse,trøst og empati!så jeg sender det,og en ekstra klem med ønske om god helg og at dere er fiske igjen snart!!!
    Toveklem ;)

    SvarSlett
  7. Huff å huff;/
    Den sofaen var velfortjent;)
    Klemmer!

    SvarSlett